viernes, 5 de diciembre de 2014

#PBL DESEÑA A TÚA ILLA


Continuamos compartindo as experiencias do traballo por proxectos realizado no nivel de 1º de ESO. Un PBL que leva como título "Deseña a túa Illa".



Antes de comezar marcamos dous obxectivos básicos: que todo o alumnado coñecese e comprendense as características dos diferentes elementos xeográficos e que soubesen integralos harmonicamente nun deseño inventado por eles. Do mesmo xeito que acontece en Dubái coas "Palm Islands" o problema era facer un prototipo de illa artificial que ademáis tiña que incorporar unha serie de elementos os cales ofrecían "bonus" extra.




O reto plantexado foi deseñar unha illa, inventada co seu nome, coordenadas xeográficas, bandeira e a lo menos cinco divisións administrativas coas súas cidades e unha capital. Houbo incluso himnos.



Como comentamos anteriormente, debería conter unha serie de elementos da xeografía física e política outogándolle un valor a a cada deles como por exemplo: as dorsais oceánicas, tómbolos, rías, mesetas, cordilleiras, noiros, golfos, cabos, badías, etc.



Tamén se incorporaron outros elementos "extras" a criterio do alumnado como volcáns, fallas e algún que outro tsunami acechando os seus mares e océanos. Estradas, portos, aeroportos, límites políticos, todo un despliegue de medios que deron os seus froitos tras sete sesións de traballo. Rematamos cunha exposición oral para compartir tanto do proceso de elaboración, a presentación do produto final e unha reflexión coas conclusións do traballo en equipo. Aprendendo Ciencias Sociais e aprendendo para a vida. Vexamos un pequeno video do proceso.


miércoles, 3 de diciembre de 2014

#PBL PARQUE TEMÁTICO EN AURIA


Ao longo deste primeiro trimestre andivemos inmersos en proxectos que nos axudasen a dinamizar a aula dende outra ollada máis motivadora. Levamos uns anos de experiencia con esta metodoloxía e constatamos que a través do Learning by Doing o alumnado aquire unha serie de competencias que teñen unha aplicación práctica na vida real.



A motivación é o motor da aprendizaxe significativa. Isto acontece cando a tarefa a desenvolver ten un significado para o alumnado ben porque obxervan unha utilidade ou simplemente porque se divirten ao longo do proceso. Comparto a idea de que debemos valorar máis os procesos que os resultados, e son estos mesmos procesos da aprendizaxe os que nos sirven de motivación extrínseca para poder afrontar novos retos.



O reto de deseñar un Parque Temático de Arte Clásica en Ourense respondeu claramente aos obxectivos perseguidos na metodoloxía do PBL como os que apunta Jordi Guim:

  • Potenciar o desenvolvemento das competencias do alumnado.
  • Prestar atención ao aspecto social da aprendizaxe.
  • Acadar un desenvolvemento da intelixencia e o estilo persoal de aprendizaxe da cada alumno.
  • Desenvolver os aspectos máis importantes do "aprender a aprender".
  • Provocar conflitos no alumnado para estimular a súa aprendizaxe.
  • Acadar habilidades necesarias para que o alumnado avalíe a súa propia aprendizaxe.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ACLARANDO COUSAS

Iste espazo pretende ser un lugar de aportación e intercambio de experiencias amáis dunha proposta motivadora de integración das tecnoloxías ás clases de ciencias sociais, dentro e fóra do centro educativo. Desexo que este punto de encontro virtual sexa enriquecedor e motivante para a vosa -e a miña - formación.

Tódala información, imaxes, enlaces ou contidos neste blog teñen única e exclusivamente unha intencionalidade didáctica cuxa función é meramente educativa. No caso de que calquera persoa considere que se vulneran os seus dereitos de autor pódese dirixir ao autor do blog na seguinte dirección csjguede@gmail.com
para solicitar a retirada de inmediato do material que considere da súa propiedade intelectual.

DEIXÁRONSE CAER