lunes, 28 de octubre de 2013

APRENDENDO CO CLÁSICO BARÇA - REAL MADRID


Fonte: enlace

Xunto unha sinxela actividade realizada co gallo do xa repetitivo Barça - Real Madrid. Non sendo fan do fútbol, teño que recoñecer que o tirón mediático que ten este tipo de encontros e que poden facilitar a tarefa de reforzar os contidos de localizar con precisión un punto no mapa e os fusos horarios ao ser unha relidade cercana ao alumnado.

Complétase a actividade cun traballo de investigación sobre os fusos horarios: "Hitleriadas" e "A volta ao mundo en 24 fusos horarios".


jueves, 17 de octubre de 2013

TRABALLANDO CON INTELIXENCIAS MÚLTIPLES


Hai case dúas semanas que finalizamos a unidade da "Terra e o Universo" en 1º de ESO. Unha vez rematada esta experiencia con Intelixencias Múltiples podemos concluir que foi todo un éxito. As competencias créanse en base á práctica e á interacción o que permite por en acción os coñecementos. Esta implicación das intelixencias sen dúbida axuda a consolidar os coñecementos.



As valoracións deben facerse co poso do tempo e non en base ás emocións do momento. A reflexión crítica do profesorado vai no día a día pero tamén coa perspectiva do tempo. De seguro as conclusións mudarán se volvemos sobre a avaliación e a contrastamos con outras experiencias e outros contextos. Esto forma parte da autoformación e da aprendizaxe contínua que debe estar ligada a toda profesión pero con especial atención á nosa. Como docentes esta reflexión proporciónanos un feedback que contribúe ao noso crecemento non só profesional senón tamén persoal.

A día de hoxe temos indicadores que avalan o proceso de ensino-aprendizaxe con esta metodoloxía como moi positivo. Podo citar algúns deles:
  • A participación activa do alumnado e o interese amosado durante o desenvolvemento das tarefas.
  • A inclusión e total integración do alumnado con necesidades educativas.
  • A independencia que adquiríu o alumnado durante o proceso de aprendizaxe.
  • O alto grao de motivación e a profundidade na adquisición dos contidos.
  • A espontaneidade, autonomía e coooperación tanto dentro coma fóra da aula.
  • O portfolio como análise sobre a aprendizaxe que evidencia unha reflexión e toma de conciencia sobre como aprendemos.

Se a sociedade actual está a mudar e con ela o alumnado, os retos que debe afrontar a escola deben mudar tamén e dar resposta ás demandas do s.XXI. Crear ambientes estimulantes e desafiantes, para eles como alumnos e alumnas e para nós como docentes, enriquécenos enormemente.


viernes, 4 de octubre de 2013

ILUSTRADOS GALEGOS

Fotograma da curtametraxe "A escola das areas"

O século XVIII coñécese como "Século das Luces". Na Galicia daquel entón, os máis destacados pensadores pretenderon ilustrar ou alumear á sociedade anquilosada na tradición e nas maneiras de face e de pensaar propias do Antigo Réxime. Baixo a influencia da razón e a natureza xorde esta etapa, que non podemos considerar doutrina filosófica ou escola de pensamento, senon unha etapa de desenvolvemento ideolóxico e cultural típicamente moderno.

Sobre o Pai Sarmiento xa temos falado e traballado. O seu tratado sobre a Carqueixa inspirounos o traballo de etnobotánica no curso pasado, "O Albarelo de Hixía", para o Premio Atrapando a Memoira da Fundación Vicente Risco. Na aula aproveitamos para potenciar o pensamento crítico a través do visionado de dous videos que vos amosamos de seguido:

O primeiro é unha curtametraxe de Tomás Conde e Virginia Curiá titulado "A escola das Areas". Coa excusa de atopar un remedio contra a variola, recondúcennos hábilmente cara unha reflexión sobre a necesidade do estudo da lingua galega e as metodoloxías de ensino.



Sobre outro dos videos, Joel e Adrián fan mención no seu traballo en Prezi que temos ao final desta entrada. No 1555 xa se redactaran as Ordeanzas de Ribadavia, consideradas como a primeira "denominación de orixe" peninsular e o viño do Ribeiro exportábase a toda Europa, sendo recoñecido e moi apreciado. Pero algo ía a mudar.

O coengo Pedro Antonio Sánchez, escribiralle ao rei Carlos III propoñéndolle que se fixese navegable o Miño ata Ourense, pretendendo recuperar a exportación dos viños do Ribeiro, caldos que non faltaban nas mellores mesas de Inglaterra, España, Flandes ou Italia pero que os Ingleses, xa no s.XVII, comezaran a desviar a súa importación cara a Portugal por motivos políticos (España intervíu na Guerra dos Sete Anos e intentou frear a política expansionista británica por América) e tamén relixiosos.



O traballo en Prezi de Joel e Adrián con algún dato máis sobre os Ilustrados Galegos.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ACLARANDO COUSAS

Iste espazo pretende ser un lugar de aportación e intercambio de experiencias amáis dunha proposta motivadora de integración das tecnoloxías ás clases de ciencias sociais, dentro e fóra do centro educativo. Desexo que este punto de encontro virtual sexa enriquecedor e motivante para a vosa -e a miña - formación.

Tódala información, imaxes, enlaces ou contidos neste blog teñen única e exclusivamente unha intencionalidade didáctica cuxa función é meramente educativa. No caso de que calquera persoa considere que se vulneran os seus dereitos de autor pódese dirixir ao autor do blog na seguinte dirección csjguede@gmail.com
para solicitar a retirada de inmediato do material que considere da súa propiedade intelectual.

DEIXÁRONSE CAER