lunes, 29 de octubre de 2012

REVOLUCIÓNS LIBERAIS E MOVEMENTOS NACIONALISTAS

A Liberdade guiando ao pobo. E. Delacroix 1830



A unidade que da título á entrada de hoxe, en 4º de ESO ten o gran inconvinte da cantidade de dados que trata: liberalismo e nacionalismo, Revolución Francesa, Imperio Napoleónico, a Restauración, as Revolucións liberais e os movementos nacionalistas coa unificación de Alemania e Italia, pero por outra parte préstase para desenvolver diferentes estratexias pedegóxicas na aula. Nós desenvolvimos as seguintes:

DEBATE E WALLCHART

1.- Unha introducción do tema analizando o liberalismo e nacionalismo por grupos de traballos aplicando a técnica de wall chart. Nela debatimos cal eran os aspectos positivos e negativos dos nacionalismos e as propostas de solución ás dificultades plantexadas. Este diálogo servíu para analizar, de paso, a realidade das pasadas eleccións autonómicas do 21 de outubro no País Vasco e en Galicia, e tamén o "órdago" plantexado por Artur Mas dende Cataluña ao actual estado español.



ROLE PLAY

2.- O seguinte punto do tema foi a Revolución Francesa. A modo de introdución e para analizar as causas, deseñei un xogo de rol e así desenvolvimos unha pequena representación teatral na aula, onde a cada alumno ou alumna se lle entregou un sobre ao azar (pertencemos a un estamento ou a outro por nacemento) coa persoaxe que tiña que representar. Entre eles estaban Luis XVI, Necker, Sièyes, nobreza, burgueses. Fixemos unha distribución do mobiliario da clase semellante aos Estados Xerais. Unha vez entregada a documentación, tiveron un tempo para "estudar" as súas persoaxes e de seguido agrupámonos por estamentos, véndose claramente a diferencia en número de alumnos dun ou doutro grupo. Abríu o rei a sesión cun discurso inaugural, Necker fixo unha clara exposición das débedas do estado que non foron acollidas con agrado polos presentes (Cadernos de Queixas). O Doutor Guillotine ofreceunos unha sala para o debate (Salón do Xogo da Pelota). 
A valoración final foi moi positiva. No curso pasado xa iniciara esta mesma experiencia e nesta ocasión xa foron introducidas unha serie de melloras metodolóxicas que a fixeron máis dinámica e amena.


Imaxe cedec flickr
Se queredes achegar máis información sobre o tema da Revolución Francesa, tendes estos enlaces que vos aportará información complentaria.

lunes, 22 de octubre de 2012

IMAXES CON THINGLINK: A MESQUITA

Continúo engadindo novas ferramentas que teñen unha aplicación práctica para a docencia. Fixádevos na seguinte imaxe coas partes dunha mesquita, coa que estamos a traballar en 2º ESO, e pasade o rato por riba dela:




Observaredes que non só poderedes acceder áo nome das partes dunha mesquita, senon tamén a enlaces de interés que vos sirvan para ampliar información, arquivos de audio, video e outras imaxes.

Nesta ocasión a ferramenta que presento é ThingLink. Converte as imaxes en interactivas dotándoas dun interesante contido educativo. O dito de que as imaxes valen máis que mil palabras con ThingLink cobra maior relevancia ao engadirlle diversos 

O rexistro é gratuito ben a través dun formulario sinxelo ou a través de Facebook ou Tweeter. As posibilidades que ofrece son múltiples e que vos animo a descubrir. Non adico moito máis tempo a explicar o seu manexo porque veredes que é moi intuitivo e non presenta complexidade ningunha. Se aínda así desexades ampliar información déixovos un tutorial realizado coa propia ferramenta que vos pode resultar útil.

lunes, 8 de octubre de 2012

CONSTELACIÓNS AO NOSO ALCANCE

Imaxe lienzooviedo

Na entrada de hoxe completo a parte do proceso do visor de constelacións. Chega cuns días de retraso cousa que sinto ben, sobre todo para os que estivéchedes agardando. Para compensar regálovos unha sinxela historia introductoria e máis abaixo as fotos do traballo.



MATERIAIS
Materiais necesarios. Collage realizado con photovisi.com

jueves, 4 de octubre de 2012

VISOR DE CONSTELACIÓNS

Continuamos ao longo desta semana coas actividades relacionadas co Workshop do Universo e poñer fin a esta primeira unidade do curso. O taller alíñase cun obxectivo recollido na etapa de ESO, o de potenciar os proxectos colaborativos e cooperativos. O meu compañeiro Xerardo suxeríu un proxecto que é "A constelación do mes".


Nós fixemos un pequeno matíz e ampliamos o traballo. Decidinme a colaborar nesta proposta porque encaixa perfectamente no currículo e na temporalización, pero sobre todo porque como estratexia pedagóxica o Taller aportounos una dinámica de traballo moi eficaz de cara á asimilación dos contidos coma na creación dun clima de convivencia na aula moi positivo.

Na sesión do mércores día 26 de setembro elaboramos un visor de constelacións e o xoves 27 comezamos cos carteis de exposición. Na entrada de hoxe amosareivos a parte dos visores. De elaboración sixela e de resultados espectaculares.


Na próxima entrada amosareivos o proceso desenvolto na aula.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ACLARANDO COUSAS

Iste espazo pretende ser un lugar de aportación e intercambio de experiencias amáis dunha proposta motivadora de integración das tecnoloxías ás clases de ciencias sociais, dentro e fóra do centro educativo. Desexo que este punto de encontro virtual sexa enriquecedor e motivante para a vosa -e a miña - formación.

Tódala información, imaxes, enlaces ou contidos neste blog teñen única e exclusivamente unha intencionalidade didáctica cuxa función é meramente educativa. No caso de que calquera persoa considere que se vulneran os seus dereitos de autor pódese dirixir ao autor do blog na seguinte dirección csjguede@gmail.com
para solicitar a retirada de inmediato do material que considere da súa propiedade intelectual.

DEIXÁRONSE CAER