lunes, 24 de septiembre de 2012

EXPERIENCIAS #SEMANA_01: WORKSHOP UNIVERSO

O luns 17 foi a presentación do curso. Non tiven moitas sesións cos distintos niveis salvo con 1º de ESO cos que xa tiven tres. Os inicios de curso son sempre moi similares e seguen  unha mesmas rutinas. Os matices o dan as novas caras do alumnado, a súa maduración e as novas estratexias que tentamos empregar para facer da acollida algo novedoso.Tras unha presentación de todos, falamos dos mínimos de convivencia, os contidos a desenvolver ao longo do curso e tamén dos famosos criterios de cualificación. Comezamos a camiñar xuntos.

Imaxe Iain Blake
Neste curso potenciaremos unha sistemática de portfolio (e-portfolio con algúns alumnos) e rúbricas. Unha vez feita a avaliación inicial e metidos en materia, temos xa unha experiencia na que xa estamos a traballar.

WORKSHOP O UNIVERSO



Por que worshop (taller) como estratexia pedagóxica?

Traballo nun centro concertado relixioso das Siervas de San José cun carisma ben definido onde o taller é un elemento importante do noso quefacer diario. A súa fundadora Santa Bonifacia, muller sinxela, fai do seu taller un lugar de acollida para a muller traballadora na España do XIX.



O taller como estratexia facilita non só a aprendizaxe senon tamén as relacións mestre-alumnado e os propios rapaces e rapazas dentro do proceso de ensino-aprendizaxe. Unha apaixoante viaxe de ida e volta onde o mestre pasa a ser un guía-acompañante e o alumnado constructor do seu propio coñecemento. Ao longo desta semana que comeza desenvolveremos diferentes actividades das que vos irei amosando o proceso.

Fonte da imaxe: enlace









sábado, 15 de septiembre de 2012

PREMIOS BITÁCORAS 2012

Por primeira vez me presento a este premio na categoría de blogues educativos co fin de difundir as experiencias realizadas nese gran escaparate que é a rede e dar a coñecer parte do traballo que vimos desenvolvendo na área de Ciencias Sociais no Colexio San José de Ourense. 

O fin último non é gañar ne participar por participar, senon difundir experiencias, compartir pero sobre todo aprender. Grazas a iniciativas deste tipo entro en contacto con outros profesionais da educación e de outros ámbitos profesionais dos que non deixo de aprender.

Se che gusta o blogue e queres deixar o teu voto, preme no botón. Grazas pola visita.

Votar en los Premios Bitacoras.com

viernes, 14 de septiembre de 2012

VOLTA AO COLE (BACK TO SCHOOL)

Sinto o retraso pola publicación desta primeira entrada de curso, non pensedes que acabo de chegar. O día 3 de setembro reencontreime cos meus compañeiros e compañeiras para iniciar o curso 2012-2013. Uns días cargados de reunións de traballo para perfilar as estratexias a seguir cun fin, que é o de acadar unha mellor calidade do ensino. O vindeiro luns 17 reencontrareime con moitos de vós físicamente e virtualmente con outros.

Imaxe julipan en flickr

Unha das cousas que veño percibindo neste mes de setembro, tanto nos medios de comunicación coma no ambiente da miña cidade, é que desapareceu o temido síndrome postvacacional. Normal, pensei. Nun momento de profunda crise como a que estamos a sufrir, os que temos a gran sorte de ter traballo non nos podemos queixar e menos aínda se no que traballamos é o que realmente nos gusta e nos enche. ¿Vós como alumnos e alumnas tendes a mesma sensación? ¿Estades desexando volver ao traballo?

Facendo esta reflexión e achegando posibles estratexias para a xornada de acollida pensei que o alumnado en xeral tampouco debera ter ese estrés que xenera a volta á escola, sobre todo para os que sodes máis veteranos. Recoñezo que hai traballos máis motivadores e outros algo menos, certo que en ocasións os mestres axudamos á desmotivación pero ese no é o noso desexo senon máis ben o contrario. As rutinas do cotiá poden facer insufribles certas profesións e a nosa é unha delas. O voso carné dí que de profesión sodes estudantes. Cando esteades sentados no voso centro reflexionade sobre a fortuna de ter traballo, outros non o teñen tan doado.

NON LEVA A SÚA MOCHILA CARGADA DE LIBROS ...



... NEN SUBEN AS ESCALEIRAS DO COLEXIO ...



NON É UN AULA DE INFANTIL ...


... NEN ESTO UNHA CLASE DE CIENCIAS NATURAIS ...



... OU UN AULA DE TECNOLOXÍA.


NON SEMELLA UNHA VOLTA A CASA TRAS UNHA LONGA XORNADA ESCOLAR ...


... PARA FACER DEBERES NA CASA.


PARA CHEGAR ÁS AULAS TAMÉN CRUZAN PONTES ...


... OU ESTREITAS ACERAS.


OUTROS, COMA ALGÚNS DE VOS, PRECISAN MEDIOS DE TRANSPORTE ...


 QUE A CERTAS HORAS TAMÉN VAN CHEOS.




É unha sorte ter traballo ¿non sí?

Anímovos a que vexades a seguinte curtametraxe titulada "Binta e a gran idea", no que unha nena senegalesa de sete anos organiza unha obra de teatro para amosar o desexo da súa curmá de ir á escola. Ogallá que os que traballamos no ensino atopemos as estratexias necesarias que fagan das escolas lugares tan desexados como o son para millóns de nenos no mundo que non as teñen. Bo inicio de curso!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ACLARANDO COUSAS

Iste espazo pretende ser un lugar de aportación e intercambio de experiencias amáis dunha proposta motivadora de integración das tecnoloxías ás clases de ciencias sociais, dentro e fóra do centro educativo. Desexo que este punto de encontro virtual sexa enriquecedor e motivante para a vosa -e a miña - formación.

Tódala información, imaxes, enlaces ou contidos neste blog teñen única e exclusivamente unha intencionalidade didáctica cuxa función é meramente educativa. No caso de que calquera persoa considere que se vulneran os seus dereitos de autor pódese dirixir ao autor do blog na seguinte dirección csjguede@gmail.com
para solicitar a retirada de inmediato do material que considere da súa propiedade intelectual.

DEIXÁRONSE CAER